מתקנים מתנפחים שמפורסמים תחת הכותרת “עכשיו במבצע” מחייבים את הלקוח לבדוק גם אם רשום מבצע ספציפי. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא תמיד הכותרת “עכשיו במבצע” מתייחסת לכל המתקנים המתנפחים ולעיתים היא רלוונטית עבור מתנפחים בודדים בלבד. המשמעות היא שרק בדיקה יסודית של אופי המבצע, התנאים והקריטריונים תסייע לחסוך בהוצאות בלי לוותר על היתרונות של המתקנים.
כמו כן, מחיר נמוך מדי על מתקנים מתנפחים חייב להדליק נורה אדומה. על מנת לדעת האם מדובר על מחיר סביר או נמוך מהרגיל, אפשר להיכנס לאתרי האינטרנט השונים ולעקוב אחר המחירונים והמבצעים. כך ניתן להשוות בין מחירים של מתקנים מתנפחים ולזהות בזמן מבצעים אקטואליים.
רוב המבצעים מפורסמים לתקופה מוגבלת בלבד. במסגרת התקופה הזו אפשר לרכוש את המתקנים המתנפחים בהנחה של עשרות אחוזים, או לשכור אותם לטובת אירועים מיוחדים בחצר, בבריכה, בפארק הציבורי ועוד. עם זאת, חשוב מאוד להתאים את אופי המתקן לצרכים של הלקוח ולגיל הממוצע של המשתמשים.
איך בוחרים מתקנים מתנפחים?
כפי שניתן לראות, מבצע הוא רק חלק ממערכת השיקולים שמלווה בחירת מתקנים מתנפחים. המבצע יכול לעזור ללקוח לחסוך בהוצאות, אבל כדאי להשקיע בבחירה מושכלת של מתקנים מסוימים. את זה עושים באמצעות בדיקת המפרט המלא של המתקן, הוראות השימוש בו והנחיות היצרן. יש לוודא שמדובר על מתקנים מתנפחים שיוצרו על ידי חברות גדולות ומוכרות, ומנגד לוותר על מתקנים זולים מדי שנמכרים ללא תקופת אחריות או התחייבות מסוימת.
בחירת מתקנים מתנפחים צריכה להתבצע גם לפי ניסיון העבר. ילדים, צעירים או מבוגרים שמעדיפים מתקנים מסוימים יכולים להמשיך איתם, בעוד אחרים עשויים להעדיף מתקנים אחרים לגמרי. בסופו של דבר, על טעם וריח אין מה להתווכח וכדאי לנצל את ההיצע הקיים.
לסיכום, המושג “עכשיו במבצע” לא אומר שלא כדאי לבדוק גם אם רשום מבצע, או האם ישנם מבצעים אחרים וטובים יותר. השאיפה לחסוך בהוצאות צריכה להיות חלק ממערכת השיקולים ולהצטרף לסוגיות סביב איכות המתקן, מידת ההתאמה שלו לצרכים של הלקוח ורמת הבטיחות שהוא מציע.